Ad Code

Responsive Advertisement

ជំនាញ១០យ៉ាង សម្រាប់គ្រប់គ្រងពេលវេលាដែលអ្នកគួររៀនថ្ងៃនេះ

តើអ្នកគ្រប់គ្រងពេលវេលារបស់អ្នកបានល្អប៉ុណ្ណា? ប្រសិនបើអ្នកដូចជាពួកយើងជាច្រើននាក់នោះចម្លើយរបស់អ្នកប្រហែលជា“ មិនទាន់ល្អគ្រប់គ្រាន់ទេ” ។ អ្នកច្រើនតែមានអារម្មណ៍ថាមិនមានពេលវេលាគ្រប់គ្រាន់ក្នុងមួយថ្ងៃ។ ប្រហែលជាអ្នកត្រូវធ្វើការយឺតពេលរហូតដល់ពេលវេលាកំណត់របស់អ្នក។ ប្រហែលជាអ្នកមានអារម្មណ៍រវល់ពេក ដែលអ្នករហូតដល់មិនបានញ៉ាំអាហារ និង គេង។ ទាំងនេះគឺជាសញ្ញាជាក់លាក់មួយដែលបញ្ជាក់ថាអ្នកមិនអាចគ្រប់គ្រងពេលវេលារបស់អ្នកប្រកបដោយប្រសិទ្ធភាពនោះទេ។

លោក Benjamin Franklin ធ្លាប់បាននិយាយថាពេលវេលាគឺជាលុយ។ ដូចគ្នានឹងលុយដែរ ពេលវេលាត្រូវតែគ្រប់គ្រងឱ្យបានត្រឹមត្រូវ។ ប្រសិនបើអ្នកគ្រប់គ្រងពេលវេលាឱ្យបានត្រឹមត្រូវអ្នកនឹងរកឃើញតុល្យភាពត្រឹមត្រូវរវាងការងារ ការកំសាន្ តនិង ពេលសម្រាក។ ហើយអ្នកអាចសម្រេចកិច្ចការដែលសំខាន់បំផុតក្នុងជីវិតរបស់អ្នកប្រកបដោយប្រសិទ្ធភាព។ លើសពីនេះអ្នកក៏អាចកាត់បន្ថយកម្រិតស្ត្រេសរបស់អ្នក ហើយមានអារម្មណ៍រីករាយជាងមុន។ ដើម្បីជួយអ្នកក្នុងការគ្រប់គ្រងពេលវេលាឱ្យកាន់តែមានប្រសិទ្ធិភាពនេះគឺជាជំនាញគ្រប់គ្រងពេលវេលា ១០ យ៉ាងដែលអ្នកគួររៀនថ្ងៃនេះ៖

1. កំណត់​គោលដៅ
គោលដៅផ្តល់ឱ្យអ្នកនូវចក្ខុវិស័យក្នុងការផ្តោតអារម្មណ៍ និង ទិសដៅដើម្បីធ្វើការឆ្ពោះទៅរក។ គោលដៅនេះជួយអ្នកអោយមានគំនិតច្បាស់លាស់អំពីកន្លែងដែលអ្នកចង់ទៅ និង វិធីដែលល្អបំផុតដើម្បីគ្រប់គ្រងពេលវេលានិងធនធានរបស់អ្នកដើម្បីទៅដល់ទីនោះ។ ដោយការកំណត់គោលដៅអ្នកអាចកំណត់ថា តើអ្វីដែលសមនឹងចំណាយពេលវេលារបស់អ្នក និង អ្វីដែលជាការរំខានដើម្បីធ្វើការជៀសវាង។

ចាប់ផ្តើមដោយសួរខ្លួនឯងនូវកន្លែងដែលអ្នកចង់នៅក្នុងរយៈពេលប្រាំមួយខែ។ ហើយអ្នកអាចបន្តទៅមុខទៀតនិងមើលកន្លែងដែលអ្នកចង់នៅឆ្នាំក្រោយ ឬ សូម្បីតែមួយទសវត្សរ៍ចាប់ពីពេលនេះទៅ។ កំណត់គោលដៅផ្ទាល់ខ្លួន និង វិជ្ជាជីវៈ ដែលមានភាពប្រាកដនិយម និង អាចសម្រេចបាន។ នេះគឺជាជំហានចាំបាច់ឆ្ពោះទៅរកការធានាឱ្យអ្នកគ្រប់គ្រងពេលវេលារបស់អ្នកឱ្យកាន់តែប្រសើរ។

Grayscale Photo of Person Writing on Paper
2. ផ្តល់អាទិភាព
ការផ្តល់អាទិភាពមិនអាចត្រូវបានផ្តល់យោបល់ច្រើនពេកទេ នៅពេលនិយាយអំពីការគ្រប់គ្រងពេលវេលាប្រកបដោយប្រសិទ្ធភាព។ វាអាចពិបាកក្នុងការដឹងថា តើកិច្ចការអ្វីខ្លះដែលត្រូវដោះស្រាយជាមុន ជាពិសេសនៅពេលមានបញ្ហាទឹកជំនន់ ដែលទាំងអស់ហាក់ដូចជាបន្ទាន់ណាស់។ ទោះយ៉ាងណាក៏ដោយវាងាយស្រួលក្នុងការផ្តល់អាទិភាពដល់សកម្មភាព ប្រសិនបើអ្នកមានគោលដៅច្បាស់លាស់។ សួរខ្លួនឯងនូវសំណួរមូលដ្ឋានចំនួន ៣ ដើម្បីដឹងថា តើកិច្ចការអ្វីខ្លះដែលគួរមានអាទិភាពទីមួយ៖

ហេតុអ្វីខ្ញុំធ្វើកិច្ចការនេះ?
តើកិច្ចការនេះជួយខ្ញុំឱ្យសម្រេចគោលដៅរបស់ខ្ញុំយ៉ាងដូចម្តេច?
តើកិច្ចការនេះដែលខ្ញុំកំពុងធ្វើជួយខ្ញុំអោយសំរេចគោលដៅរបស់ខ្ញុំបានដល់កំរិតណា?
ចូរធ្វើអ្វីដែលសំខាន់បំផុតជាមុនសិន

Notebook
3. រក្សាបញ្ជីកិច្ចការ
បញ្ជីភារកិច្ច ឬ “បញ្ជីការងារត្រូវធ្វើ” គឺជាប្រព័ន្ធរំលឹកដែលប្រាប់អ្នកនៅពេលអ្នកត្រូវការធ្វើអ្វីមួយ។ ការរក្សាបញ្ជីដែលត្រូវធ្វើឱ្យអ្នករក្សាការរៀបចំនិងអ្វីដែលសំខាន់។ វាជួយបំបែកការងារទៅជាកិច្ចការតូចៗដែលអាចគ្រប់គ្រងបាន ឬ ជាជំហានៗ ដើម្បីកុំអោយអ្នកភ្លេចធ្វើអ្វីដែលសំខាន់។ កុំព្យាយាមចងចាំអ្វីគ្រប់យ៉ាងដែលអ្នកត្រូវធ្វើនៅក្នុងក្បាលរបស់អ្នក។ ក្នុងករណីភាគច្រើនការព្យាយាមចងចាំអ្វីៗទាំងអស់នឹងមិនដំណើរការទេ ដែលផ្ទុយការរក្សាបញ្ជីការងារត្រូវធ្វើ។ អ្នកអាចរៀបចំផែនការជាប្រចាំថ្ងៃសាមញ្ញ ប្រចាំសប្តាហ៍ ឬ ប្រចាំខែនៅលើក្រដាសកត់ចំណាំ ឬកំណត់ហេតុប្រចាំថ្ងៃដែលអ្នកអាចធ្វើបាន។

សរសេរនូវអ្វីដែលអ្នកត្រូវធ្វើរួមទាំងការប្រជុំ ការណាត់ជួប និង ពេលវេលាកំណត់។ ផ្តល់អាទិភាពដល់ការងារនៅក្នុងបញ្ជីរបស់អ្នកដោយការចុះបញ្ជីការងារតាមលំដាប់លំដោយដែលមានសារៈសំខាន់ពីអាទិភាពខ្ពស់ ទៅ អាទិភាពទាប ឬ កិច្ចការបន្ទាន់ ឬ សំខាន់នៅក្នុងបញ្ជីរបស់អ្នកជាមួយសញ្ញាផ្កាយ ឬ ការហាយឡាយពណ៏៌។ អ្នកអាចគូសចេញ​ ឬ ឆូតចេញនូវការងារណាដែលអ្នកបានធ្វើរួចរាល់ ហើយអ្នកក៏អាចបន្ថែមភារកិច្ចថ្មីក្នុងបញ្ជីភារកិច្ចរបស់អ្នកដើម្បីធានាថាអ្នកបន្តទៅមុខទៀត។

Person Writing on White Paper
4. កាលវិភាគសម្រាប់បំពេញកិច្ចការ
អ្នកនិពន្ធ Annie Dillard បាននិយាយថា“ កាលវិភាគការពារពីភាពវឹកវរ និង ការផ្លាស់ប្ដូរ” ។ ប្រសិនបើអ្នកយល់ថាអ្នកជាមនុស្សប្រកបដោយការច្នៃប្រឌិត និង មានផលិតភាពខ្ពស់បំផុតនៅពេលព្រឹក សូមកំណត់ពេលវេលាដែលមានតម្លៃខ្ពស់នៅពេលព្រឹកតាមពេលវេលាច្នៃប្រឌិត ឬ ផលិតភាពខ្ពស់បំផុតរបស់អ្នក។ ប្រសិនបើការច្នៃប្រឌិត និង ថាមពលរបស់អ្នកកើនឡើងនៅពេលព្រះអាទិត្យកំពុងលិច សូមកំណត់ពេលវេលាភារកិច្ចអាទិភាពខ្ពស់។ ពេលវេលាដែលអ្នកគិតថយចុះនៃថាមពលរបស់អ្នក ដូច្នេះអ្នកអាចត្រូវបានកំណត់ពេលសម្រាប់កិច្ចការមិនសូវសំខាន់ដូចជាការឆែកអ៊ីមែល ឬ ការហៅទូរស័ព្ញ។សូមចងចាំថាអ្នកមិនអាចរកពេលវេលាសម្រាប់រឿងសំខាន់ៗបានទេ។ អ្នកទុកពេលសម្រាប់រឿងសំខាន់បំផុតដោយរៀបចំកាលវិភាគ។

Blue Printer Paper
5. ផ្តោតលើកិច្ចការមួយក្នុងពេលតែមួយ
អ្នកអាចធ្វើការងារបានច្រើនក្នុងរយៈពេលតិចបំផុតដែលអាចធ្វើទៅបាននៅពេលដែលអ្នកនិយាយទូរស័ព្ទរបស់អ្នក បើកអ៊ីនធឺណេត និង កត់ចំណាំ។ តែបើយោងតាមការសិក្សាដែលចុះផ្សាយដោយសមាគមន៍ចិត្តសាស្រ្តអាមេរិច អ្នកពិតជាចំណាយពេលច្រើនជាង ២០ ទៅ ៤០ ភាគរយនៅពេលអ្នកធ្វើពហុមុខងារ។ ក្រៅពីការចំណាយពេលវេលា និង ប្រសិទ្ធភាព អ្នកធ្វើកិច្ចការច្រើនក៏អាចកាត់បន្ថយគុណភាពការងាររបស់អ្នកផងដែរ។

អ្នកមិនទទួលបានបន្ទុកការងារច្រើនរបស់អ្នកដោយការធ្វើកិច្ចការច្រើនទេ។ តែត្រូវផ្តោតការយកចិត្តទុកដាក់បន្ថែមទៀតលើការបំពេញភារកិច្ចមួយ ក្នុងពេលតែមួយ។ អ្នកស្រាវជ្រាវបាននិយាយថាការបំពេញភារកិច្ចតាមលំដាប់លំដោយមួយក្នុងពេលតែមួយនាំឱ្យការប្រើប្រាស់ពេលវេលាកាន់តែប្រសើរ។

Woman in Pink Dress Using Laptop Computer
6. កាត់បន្ថយការរំខាន
មិនថាវាជាការដាស់តឿនអ៊ីមែលរបស់អតិថិជន ការហៅទូរស័ព្ទពីមិត្តភក្តិ ឬ ការជជែកតាមអ៊ិនធឺរណែត។ ជាមួយនឹងការរំពឹងទុកនៅពេលកំពុងធ្វើការ ការរំខានគឺជាឧបសគ្គក្នុងការប្រើប្រាស់ពេលវេលាប្រកបដោយប្រសិទ្ធភាព។ ការរំខានធ្វើឱ្យការផ្តោតអារម្មណ៍របស់អ្នកថយចុះ ទៅលើផលិតភាពរបស់អ្នក។ ហើយជារឿយៗវាក៏រារាំងអ្នកពីការបំពេញភារកិច្ចសំខាន់ៗឱ្យទាន់ពេលវេលា។ ម្យ៉ាងវិញទៀតការរំខាន់បែបនេះក៏អាចបង្កឱ្យមានភាពតានតឹងផងដែរ។

កំណត់នូវអ្វីដែលកំពុងបំបែរអារម្មណ៍អ្នកពីការបំពេញភារកិច្ចសំខាន់ៗ ហើយបញ្ឈប់វា។ បិទទូរទស្សន៍ ហើយបិទការភ្ជាប់អ៊ីនធឺណិត និង ជជែកតាមអ៊ិនធឺណិតរបស់អ្នក។ ដាក់សញ្ញា “កុំរំខាន” ឬ សញ្ញាស្រដៀងគ្នា នៅច្រកចូលកន្លែងធ្វើការរបស់អ្នកដើម្បីការពារការរំខាន។ គ្រាន់តែធ្វើអ្វីក៏ដោយដើម្បីកាត់បន្ថយការរំខាន។ នេះ ធានាថាអ្នកអាចគ្រប់គ្រងថ្ងៃរបស់អ្នក និង បង្កើនផលិតភាពរបស់អ្នកបានយ៉ាងល្អ។

Close-up Photography of Smartphone Icons
7. យកឈ្នះលើការពន្យារពេល
លោក Edward Young ដែលជាអ្នកតែងកំណាព្យអង់គ្លេសដែលចងចាំបានល្អបំផុតសម្រាប់រាត្រីគំនិត (Night Thoughts) ពេលមួយនិយាយថាការពន្យារពេល គឺជាចោរ។ កុំបោះបង់ចោលការងារដែលអ្នកគួរតែផ្តោតលើឥឡូវនេះ ហើយទុកឱ្យការពន្យារពេលលួចពេលវេលារបស់អ្នក។ រំលឹកខ្លួនអ្នកថាពេលវេលាល្អបំផុតដើម្បីធ្វើអ្វីមួយឥឡូវនេះ។ ជំរុញខ្លួនអ្នកឱ្យពិបាកបន្តិចដើម្បីផ្តួលការពន្យាពេល និង ទទួលបានអ្វីដែលអ្នកត្រូវធ្វើ។

Free stock photo of art, black frame, do it
8. សម្រាក
ប្រសិនបើអ្នកមិនមែនជា Superman អ្នកមិនអាចទ្រទ្រង់ការធ្វើការច្រើនម៉ោងដោយមិនចាំបាច់សម្រាកឡើយ។ អ្នកអាចឆ្លៀតពេលសម្រាកក្នុងចន្លោះម៉ោងធ្វើការ ប្រសិនបើអ្នកធ្វើការ៨ ទៅ ១០ម៉ោង នោះអ្នកអាចរកពេលក្នុងការសម្រាក។ វិធីនេះគឺអ្នកផ្តល់ពេលវេលាដល់ដ៏មានតម្លៃរបស់ខួរក្បាល ដើម្បីសម្រាក និង បញ្ចូលថាមពលឡើងវិញ។ ការឈប់សម្រាកពីការងារមិនមែនជាការខ្ជះខ្ជាយពេលវេលាទេ។ វាគឺជាការគ្រប់គ្រងពេលវេបានលាបែបឆ្លាតវៃ។ ការធ្វើបែបនេះអ្នកអាចផលិតការងារដែលមានគុណភាពខ្ពស់នៅពេលអ្នកសម្រាកបានល្អ។

តាមឧត្ដមគតិសូមសម្រាក ៥ នាទីរៀងរាល់ម៉ោង ឬ ២ ម៉ោងដើម្បីសម្រាក និង គិតប្រកបដោយភាពច្នៃប្រឌិត។ អ្នកអាចកំណត់ម៉ោងរោទិ៍ដើម្បីរំលឹកអ្នក ពេលសំរាករបស់អ្នកដល់កំណត់។ ឈប់ធ្វើការហើយគ្រាន់តែអង្គុយនិងធ្វើសមាធិនៅតុរបស់អ្នក ឬ ចេញទៅក្រៅផឹកកាហ្វេមួយកែវ។ កុំភ្លេចផ្តល់ពេលវេលាគ្រប់គ្រាន់សម្រាប់ខ្លួនឯងផង ព្រោះអ្នកមិនអាចធ្វើការលើក្រពះទទេបានទេ។

Woman in White Robe Sitting on Brown Wooden Chair
9. និយាយ​ថា​ទេ
ជំនាញមួយដែលអ្នកសំរេចបានខ្ពស់ដូចជាប្រធានាធិបតីអូបាម៉ា លោកប៊ីលហ្គេត និង រីឆាតប៊ឺរសុន បានស្ទាត់ជំនាញគឺសិល្បៈនៃការនិយាយថា “ទេ” ចំពោះអ្វីដែលមិនមែនជាអាទិភាព។ ការនិយាយថា“ ទេ” ចំពោះអ្វីដែលមិនមែនជាអាទិភាពអនុញ្ញាតឱ្យអ្នកផ្តោតលើអ្វីដែលពិតជាសំខាន់។ អ្នកមានពេលវេលាត្រឹមតែ ២៤ ម៉ោងក្នុងមួយថ្ងៃដើម្បីធ្វើអ្វីដែលសំខាន់។ ប្រសិនបើអ្នកមិនរៀននិយាយថា“ ទេ” ចំពោះអ្វីដែលមិនសំខាន់នោះអាទិភាពរបស់អ្នកដទៃ នឹងមានអាទិភាពលើខ្លួនអ្នក ហើយអ្នកនឹងត្រូវបានជម្រុញជាមួយនឹងគម្រោងនិងការប្តេជ្ញាចិត្តជាច្រើន។

និយាយថា “ទេ” ចំពោះអ្វីគ្រប់យ៉ាងដែលមិនគាំទ្រតម្លៃរបស់អ្នក ឬ ជួយអ្នកឱ្យសម្រេចគោលដៅរបស់អ្នក។ អ្នកមានសិទ្ធិនិយាយ“ ទេ” មិនថាអ្នកកំពុងនិយាយជាមួយអ្នកណាទេ។ នៅពេលអ្នកកាន់តែប្រសើរក្នុងការនិយាយថាទេ អ្នកអាចទុកពេលឱ្យអ្នកប្រើបានល្អ និង ការពារខ្លួនអ្នកពីការងារដែលប្រញាប់ប្រញាល់ការបំពេញការងារមិនល្អនិងបន្ទុកការងារច្រើន។

White Printer Paper With Number 7
10. ផ្ទេរភារកិច្ច
អ្នកមិនអាចគ្រប់គ្រងអ្វីៗគ្រប់យ៉ាងដោយខ្លួនឯងបានទេ។ ពេលខ្លះវាជាការប្រយ័ត្នប្រយែងក្នុងការអនុញ្ញាតឱ្យមនុស្សផ្សេងទៀតជួយអ្នកក្នុងការងារជាពិសេសនៅពេលអ្នកហែលទឹក។ អ្នកសន្សំសំចៃពេលវេលាកាត់បន្ថយភាពតានតឹងនិងសម្រេចបានច្រើនថែមទៀតនៅពេលអ្នកប្រគល់ភារកិច្ចដល់មនុស្សត្រឹមត្រូវ។ វិធីនេះអ្នកលើកកម្ពស់គណនេយ្យភាពនិងធានាបាននូវគោលដៅនិងពេលវេលាកំណត់។

Indian woman and man writing posters at table in light office


 

Post a Comment

0 Comments