អ្នកមាន ២៤ម៉ោងក្នុងមួយថ្ងៃដូចដែលអ្នកធ្លាប់មាន ប៉ុន្តែនៅពេលដែលជីវិតមានភាពច្របូកច្របល់និងស្ត្រេសជាងមុន វាមិនមានអារម្មណ៍ដូចគ្នាទេ។ ដោយសារអ្នកមិនអាចបន្ថែមម៉ោងបន្ថែមទៀតគឺវាចាំបាច់ណាស់ក្នុងការរកវិធីដើម្បីបង្កើនសមត្ថភាពដែលអ្នកមាន តើអ្នកចង់បានច្រើនជាង ២៤ ម៉ោងទេ? នេះគឺជាគន្លឹះដ៏មានអានុភាពទាំង ១០ ដើម្បីគ្រប់គ្រងពេលវេលានិងទទួលបានលទ្ធផលនៅកន្លែងធ្វើការ៖
១ កំណត់បេសកកម្មរបស់អ្នក
គន្លឹះដំបូងក្នុងការគ្រប់គ្រងពេលវេលាគឺត្រូវកំណត់បេសកកម្មរបស់អ្នកជាមុនសិន មុនពេលអ្នករៀនគ្រប់គ្រងពេលវេលារបស់អ្នកឱ្យមានប្រសិទ្ធភាពអ្នកត្រូវកំណត់គោលដៅ ហើយមុនពេលដែលអ្នកអាចកំណត់គោលដៅដែលសមហេតុផលអ្នកត្រូវការការយល់ដឹងដ៏ធំមួយអំពីបេសកកម្មរបស់អ្នក ។ ចាប់ផ្តើមដោយកំណត់សេចក្តីថ្លែងការណ៍បេសកកម្មផ្ទាល់ខ្លួន ហេតុអ្វីអ្នកចង់ធ្វើវា? តើបេសកកម្មរបស់អ្នកគឺជាអ្វី? ដើម្បីធ្វើឱ្យមនុស្សរីករាយ? ដើម្បីនាំពួកគេរួមគ្នា? ដើម្បីអបអរបេតិកភណ្ឌរបស់អ្នក? កំណត់បេសកកម្មរបស់អ្នកធ្វើឱ្យអ្នកស្ថិតនៅលើផ្លូវដើម្បីបង្កើតគោលដៅដែលឆ្លាតវៃនឹងជួយអ្នកឱ្យមានភាពរីកចម្រើនកាន់តែច្រើន។
២ អនុវត្តការនិយាយ“ ទេ”
នៅពេលដែលខ្ញុំចាប់ផ្តើមអាជីពដំបូងខ្ញុំមិនដែលខកខានឱកាសដើម្បីរៀនអ្វីដែលថ្មីទេ ការអភិវឌ្ឍពេលវេលាគឺអ្នកត្រូវតែធ្វើអ្វីដែលសំខាន់។ ប្រសិនបើគោលដៅរបស់អ្នកគឺដើម្បីគ្រប់គ្រងពេលវេលារបស់អ្នកអោយបានល្អប្រសើរសូមចាប់ផ្តើមមើលវាថាជាធនធានមានកំណត់ហើយចំណាយវាដោយប្រាជ្ញា – មិនមែនសម្រាប់មនុស្សឬគម្រោងដែលមិនបម្រើបេសកកម្មនិងគោលដៅទូទៅរបស់អ្នកទេ។ ដំបូងអ្នកពិបាកនិយាយថាទេ ប៉ុន្តែប្រសិនបើអ្នកសម្រេចចិត្តរបស់អ្នកតាមរយៈបេសកម្មរបស់អ្នក អ្នកក៏ការពារពេលវេលារបស់អ្នកដែរ។
៣ ចង្អុលបង្ហាញពីរបៀបដែលអ្នកប្រើពេលវេលារបស់អ្នក
តើការងារដែលអ្នកកំពុងធ្វើមានសារះសំខាន់អ្វីខ្លះ? ទាំងនេះគឺជាសំណួរមិនច្បាស់ ទាល់តែអ្នកបញ្ចូលទិន្នន័យទាំងនោះឱ្យច្បាស់ ដើម្បីកំណត់នូវអ្វីដែលត្រូវការផ្លាស់ប្តូរទម្លាប់របស់អ្នកដំបូងអ្នកត្រូវការកំណត់ម៉ោងអោយបានត្រឹមត្រូវ។ ចាប់ផ្តើមដោយរៀបចំផែនការរយៈពេលមួយសប្តាហ៍ដើម្បី “ធ្វើសវនកម្ម” កំណត់ពេលវេលារបស់អ្នកដោយប្រើសៀវភៅកត់ត្រា ឬសៀវភៅបញ្ជី ឧទាហរណ៍អ្នកយល់ថាអ្នកចំណាយពេលវេលាច្រើននៅលើប្រព័ន្ធផ្សព្វផ្សាយសង្គមច្រើនជាងអ្វីដែលអ្នកបានគិត ឬអ្នកកំពុងខ្ជះខ្ជាយពេលវេលាច្រើននាទីក្នុងមួយថ្ងៃ ដូចនេះត្រូវគិតថារឿងរ៉ាវទាំងឡាយណាដែលអ្នកអាចធ្វើការកែតម្រូវចាំបាច់នាពេលបច្ចុប្បន្ន។
៤ វាយតម្លៃថាមពលរបស់អ្នក
គន្លឹះសំខាន់មួយទៀតដើម្បីគ្រប់គ្រងពេលវេលារបស់អ្នកគឺត្រូវបង្កើនថាមពលរបស់អ្នក។ មានជំនឿមួយនៅក្នុងវប្បធម៌អ៊ូអរដែលកម្មករងើបឡើងនៅពេលព្រលឹមស្រាងៗមានប្រសិទ្ធភាពបំផុត ប៉ុន្តែសម្រាប់រាល់នាយកប្រតិបត្តិដែលចាប់ផ្តើម ក្រោកម៉ោង៤ ព្រឹកដើម្បីធ្វើការ ។ គន្លឹះក្នុងការគ្រប់គ្រងពេលវេលាគឺមិនលះបង់ការគេងរបស់អ្នកទេ វាត្រូវកំណត់ពេលវេលាអោយបានច្បាស់លាស់ដើម្បីអោយអ្នកមានកំលាំងចិត្តបំផុតក្នុងការសំរេចកិច្ចការ ហើយបន្ទាប់មករៀបចំផែនការការងាររបស់អ្នកតាមនោះ ។ តើពេលណាអ្នកផ្តោតអារម្មណ៍ជាងគេ? អ្នកមិនត្រឹមតែប្រើពេលវេលារបស់អ្នកឱ្យកាន់តែប្រសើរប៉ុណ្ណោះទេប៉ុន្តែអ្នកក៏នឹងបង្កើតការងារល្អជាងមុនដែរ។
៥ រៀបចំគំរោងជាមុនសិន
បរាជ័យក្នុងការធ្វើផែនការ ផែនការត្រូវបរាជ័យ គោលការណ៍នោះហើយជាមូលហេតុដែលខ្ញុំប្រើរៀងរាល់រសៀលថ្ងៃអាទិត្យដើម្បីរៀបចំផែនការប្រចាំសប្តាហ៍របស់ខ្ញុំ ខ្ញុំចាប់យកសៀវភៅសរសេរនិងប៊ិចដែលខ្ញុំចូលចិត្តដាក់នៅតុបរិភោគអាហារឬនៅក្នុងការិយាល័យនៅផ្ទះរបស់ខ្ញុំហើយសរសេរអ្វីគ្រប់យ៉ាងដែលខ្ញុំត្រូវការដើម្បីបញ្ចប់ក្នុងសប្តាហ៍ បន្ទាប់មកខ្ញុំបំបែកគោលដៅនីមួយៗទៅជាការងារជាក់លាក់ដែលផ្តោតលើពេលវេលា។ ការធ្វើផែនការកម្រិត Macro ធ្វើឱ្យខ្ញុំរក្សាគោលដៅរបស់ខ្ញុំនៅជួរមុខដូច្នេះខ្ញុំអាចបន្តការងារដោយមានគោលបំណងកាន់តែប្រសើរ។
Micro ការរៀបចំផែនការសម្រាប់កិច្ចការជាក់លាក់ក៏សំខាន់ផងដែរព្រោះវារារាំងអ្នកពីការខ្ជះខ្ជាយពេលវេលាលើគម្រោងនិងកិច្ចការដែលបម្រើដល់គោលដៅរបស់អ្នក ។ ឧទាហរណ៍មុនពេលដែលអ្នកចូលទៅក្នុងកិច្ចប្រជុំមួយអ្នកត្រូវសរសេរជាបញ្ជីនៃចំណុចនិយាយនិងគោលដៅដែលអ្នកចង់សម្រេចបាន ទិសដៅនឹងជួយអ្នកផ្តោតអារម្មណ៍លើការសន្សំសំចៃពេលវេលាឬនាទីដែលអ្នកត្រូវការដើម្បីសំរេចកិច្ចការ។
៦ កាត់បន្ថយការរំខាន
ការរំខានទទួលបាននៅក្នុងវិធីនៃផលិតភាពនិងការគ្រប់គ្រងពេលវេលា វានិយាយអំពីការបំបាត់នូវការរំងាប់អារម្មណ៍និងវិធីងាយស្រួលក្នុងការកសាងទំលាប់ល្អនិងយកចិត្តទុកដាក់ទាំងនេះថា“ ការងារពាក់កណ្តាល” ពេលវេលារបស់អ្នកគឺល្អប្រសើរផ្តោតលើការផ្តោតអារម្មណ៍ លុបបំបាត់ការរំងាប់អារម្មណ៍តូចតាចដែលធ្វើឱ្យអ្នកមានលំហូរនិងរក្សាគំនិតរបស់អ្នកឱ្យបានពេញលេញនូវអ្វីដែលត្រូវការការយកចិត្តទុកដាក់របស់អ្នក ។
៧ ជៀសវាងពហុមុខងារ
មិនថាអ្នកកំពុងឆ្លើយតបនឹងអ៊ីម៉ែលនៅពេលអ្នកកំពុងហៅរឺអ្នកកំពុងធ្វើអ្វីផ្សេងៗទៀត អ្នកអាចមានអារម្មណ៍ថាអ្នកកំពុងតែចំណាយពេលច្រើននៅពេលដែលអ្នកកំពុងបំពេញភារកិច្ចច្រើនក្នុងពេលតែមួយ។ ហេតុអ្វីបានជាការធ្វើកិច្ចការច្រើនមុខជាសត្រូវនៃការគ្រប់គ្រងពេលវេលា? យោងទៅតាមអ្នកជំនាញការបិទបើករវាងភារកិច្ចជាច្រើនក្នុងពេលតែមួយពឹងផ្អែកលើថាមពលនៃសកម្មភាពនៃការប្តូរជាជាងភារកិច្ចជាក់ស្តែងនៅនឹងដៃ។
៨ ពិចារណា“ អនាគតអ្នក”
ការសំរេចចិត្តរបស់យើងនៅថ្ងៃនេះមានឥទ្ធិពលទៅលើថ្ងៃស្អែកចាប់ផ្តើមហើយនោះមានការគ្រប់គ្រងពេលវេលា។ អ្នកចំណាយពេលប៉ុន្មាននាទីនិងម៉ោងរបស់អ្នកជះឥទ្ធិពលយូរអង្វែងពីព្រោះវាក៏ធ្វើឱ្យពេលវេលាដែលអ្នកមាននាពេលអនាគតធ្វើអ្វីៗបានរួចរាល់ដែរហើយសំខាន់ដើម្បីសម្រាក ដូច្នេះប្រសិនបើអ្នកកំពុងតស៊ូជាមួយនឹងការគ្រប់គ្រងពេលវេលារបស់អ្នកសូមផ្លាស់ប្តូរការផ្តោតអារម្មណ៍របស់អ្នកទៅអនាគតខ្លួនឯង គិតអំពីអ្វីដែលអ្នកកំពុងធ្វើឥឡូវនេះនឹងជួយឬរារាំងអ្នកនាពេលអនាគតនឹងរឹតបន្តឹងការផ្តោតអារម្មណ៍របស់អ្នកនិងពង្រីកការយល់ដឹងរបស់អ្នកអំពីរការសម្រេចចិត្តរបស់អ្នកនឹងជះឥទ្ធិពលដល់អ្នក អនាគតអ្នកប្រហែលជាចង់អោយអ្នកបង្ហាញពីគន្លឹះដើម្បីគ្រប់គ្រងពេលវេលា។
៩ កុំច្រឡំភាពបន្ទាន់និងសារៈសំខាន់
មានរឿងសំខាន់ៗជាច្រើនដែលត្រូវធ្វើរាល់ថ្ងៃ ប៉ុន្តែវាមិនចាំបាច់មានន័យថារឿងទាំងនោះបន្ទាន់ឬត្រូវការពេលវេលានោះទេ ការប៉ះទង្គិចគ្នាទាំងពីរគឺជាវិធីរហ័សដើម្បីបង្ហូរពេលវេលានិងខកខានពេលវេលាកំណត់ នេះជាបឋម ៖ ធាតុបន្ទាន់នៅក្នុងបញ្ជីការងារត្រូវធ្វើរបស់អ្នកត្រូវការការយកចិត្តទុកដាក់និងសកម្មភាពភ្លាមៗខណៈពេលដែលការងារសំខាន់ៗមានផលវិបាកគួរឱ្យកត់សម្គាល់ជាងនេះទៅទៀត ដើម្បីប្រើពេលវេលាឱ្យបានល្អបំផុតអ្នកត្រូវផ្តោតអារម្មណ៍លើការងារដែលមានភាពបន្ទាន់និងសំខាន់ នៅពេលដែលអ្វីៗទាំងនោះត្រូវបានលុបចេញពីបញ្ជីសូមផ្លាស់ប្តូរការផ្តោតអារម្មណ៍របស់អ្នកទៅនឹងកិច្ចការបន្ទាប់ ។
១០ សម្រាក
វាហាក់ដូចជាមិនល្អដើម្បីបញ្ឈប់ការធ្វើការនៅពេលគោលដៅចុងក្រោយគឺត្រូវសំរេច អ្នកគួរតែរកពេលវេលាសម្រាកអោយបានល្អ ។ ដោយសារសមត្ថភាពផ្លូវចិត្តរបស់មនុស្សម្នាក់ៗខុសគ្នារយៈពេលល្អបំផុតរបស់អ្នកសម្រាប់ការសម្រាកនឹងខុសគ្នាគំនិតនោះគឺថាយើងទាំងអស់គ្នានឹងបាត់បង់ភាពវង្វេងស្មារតីក្រោយពីប្រើខួរក្បាលរបស់យើង អ្នកគួរតែឈប់សម្រាកហើយប្រើវាដើម្បីធ្វើអ្វីដែលមិនទាក់ទងនឹងការងារ វាមិនត្រឹមតែត្រលប់មកវិញជាមួយនឹងទស្សនៈថ្មីលើកិច្ចការដែលនៅនឹងដៃប៉ុណ្ណោះទេប៉ុន្តែអ្នកក៏មានអារម្មណ៍ថាអ្នកមានពេលវេលាច្រើននៅក្នុងថ្ងៃរបស់អ្នកជាងពេលដែលអ្នកចាប់ផ្តើមដែរ។
គំនិតចុងក្រោយ
ការគ្រប់គ្រងពេលវេលាគឺជាជំនាញជីវិតចាំបាច់ប៉ុន្តែមិនមែនគ្រប់គ្នាសុទ្ធតែពូកែនោះទេ ការគ្រប់គ្រងពេលវេលារបស់អ្នកគឺពិបាក ដូច្នេះសូមចាប់ផ្តើមជាមួយនឹងគន្លឹះដ៏មានឥទ្ធិពលទាំង ១០ នេះដើម្បីគ្រប់គ្រងពេលវេលាដែលនឹងជួយអ្នកឱ្យទទួលបានលទ្ធផលដែលអ្នកចង់បាន ។
១ កំណត់បេសកកម្មរបស់អ្នក
គន្លឹះដំបូងក្នុងការគ្រប់គ្រងពេលវេលាគឺត្រូវកំណត់បេសកកម្មរបស់អ្នកជាមុនសិន មុនពេលអ្នករៀនគ្រប់គ្រងពេលវេលារបស់អ្នកឱ្យមានប្រសិទ្ធភាពអ្នកត្រូវកំណត់គោលដៅ ហើយមុនពេលដែលអ្នកអាចកំណត់គោលដៅដែលសមហេតុផលអ្នកត្រូវការការយល់ដឹងដ៏ធំមួយអំពីបេសកកម្មរបស់អ្នក ។ ចាប់ផ្តើមដោយកំណត់សេចក្តីថ្លែងការណ៍បេសកកម្មផ្ទាល់ខ្លួន ហេតុអ្វីអ្នកចង់ធ្វើវា? តើបេសកកម្មរបស់អ្នកគឺជាអ្វី? ដើម្បីធ្វើឱ្យមនុស្សរីករាយ? ដើម្បីនាំពួកគេរួមគ្នា? ដើម្បីអបអរបេតិកភណ្ឌរបស់អ្នក? កំណត់បេសកកម្មរបស់អ្នកធ្វើឱ្យអ្នកស្ថិតនៅលើផ្លូវដើម្បីបង្កើតគោលដៅដែលឆ្លាតវៃនឹងជួយអ្នកឱ្យមានភាពរីកចម្រើនកាន់តែច្រើន។
២ អនុវត្តការនិយាយ“ ទេ”
នៅពេលដែលខ្ញុំចាប់ផ្តើមអាជីពដំបូងខ្ញុំមិនដែលខកខានឱកាសដើម្បីរៀនអ្វីដែលថ្មីទេ ការអភិវឌ្ឍពេលវេលាគឺអ្នកត្រូវតែធ្វើអ្វីដែលសំខាន់។ ប្រសិនបើគោលដៅរបស់អ្នកគឺដើម្បីគ្រប់គ្រងពេលវេលារបស់អ្នកអោយបានល្អប្រសើរសូមចាប់ផ្តើមមើលវាថាជាធនធានមានកំណត់ហើយចំណាយវាដោយប្រាជ្ញា – មិនមែនសម្រាប់មនុស្សឬគម្រោងដែលមិនបម្រើបេសកកម្មនិងគោលដៅទូទៅរបស់អ្នកទេ។ ដំបូងអ្នកពិបាកនិយាយថាទេ ប៉ុន្តែប្រសិនបើអ្នកសម្រេចចិត្តរបស់អ្នកតាមរយៈបេសកម្មរបស់អ្នក អ្នកក៏ការពារពេលវេលារបស់អ្នកដែរ។
៣ ចង្អុលបង្ហាញពីរបៀបដែលអ្នកប្រើពេលវេលារបស់អ្នក
តើការងារដែលអ្នកកំពុងធ្វើមានសារះសំខាន់អ្វីខ្លះ? ទាំងនេះគឺជាសំណួរមិនច្បាស់ ទាល់តែអ្នកបញ្ចូលទិន្នន័យទាំងនោះឱ្យច្បាស់ ដើម្បីកំណត់នូវអ្វីដែលត្រូវការផ្លាស់ប្តូរទម្លាប់របស់អ្នកដំបូងអ្នកត្រូវការកំណត់ម៉ោងអោយបានត្រឹមត្រូវ។ ចាប់ផ្តើមដោយរៀបចំផែនការរយៈពេលមួយសប្តាហ៍ដើម្បី “ធ្វើសវនកម្ម” កំណត់ពេលវេលារបស់អ្នកដោយប្រើសៀវភៅកត់ត្រា ឬសៀវភៅបញ្ជី ឧទាហរណ៍អ្នកយល់ថាអ្នកចំណាយពេលវេលាច្រើននៅលើប្រព័ន្ធផ្សព្វផ្សាយសង្គមច្រើនជាងអ្វីដែលអ្នកបានគិត ឬអ្នកកំពុងខ្ជះខ្ជាយពេលវេលាច្រើននាទីក្នុងមួយថ្ងៃ ដូចនេះត្រូវគិតថារឿងរ៉ាវទាំងឡាយណាដែលអ្នកអាចធ្វើការកែតម្រូវចាំបាច់នាពេលបច្ចុប្បន្ន។
៤ វាយតម្លៃថាមពលរបស់អ្នក
គន្លឹះសំខាន់មួយទៀតដើម្បីគ្រប់គ្រងពេលវេលារបស់អ្នកគឺត្រូវបង្កើនថាមពលរបស់អ្នក។ មានជំនឿមួយនៅក្នុងវប្បធម៌អ៊ូអរដែលកម្មករងើបឡើងនៅពេលព្រលឹមស្រាងៗមានប្រសិទ្ធភាពបំផុត ប៉ុន្តែសម្រាប់រាល់នាយកប្រតិបត្តិដែលចាប់ផ្តើម ក្រោកម៉ោង៤ ព្រឹកដើម្បីធ្វើការ ។ គន្លឹះក្នុងការគ្រប់គ្រងពេលវេលាគឺមិនលះបង់ការគេងរបស់អ្នកទេ វាត្រូវកំណត់ពេលវេលាអោយបានច្បាស់លាស់ដើម្បីអោយអ្នកមានកំលាំងចិត្តបំផុតក្នុងការសំរេចកិច្ចការ ហើយបន្ទាប់មករៀបចំផែនការការងាររបស់អ្នកតាមនោះ ។ តើពេលណាអ្នកផ្តោតអារម្មណ៍ជាងគេ? អ្នកមិនត្រឹមតែប្រើពេលវេលារបស់អ្នកឱ្យកាន់តែប្រសើរប៉ុណ្ណោះទេប៉ុន្តែអ្នកក៏នឹងបង្កើតការងារល្អជាងមុនដែរ។
៥ រៀបចំគំរោងជាមុនសិន
បរាជ័យក្នុងការធ្វើផែនការ ផែនការត្រូវបរាជ័យ គោលការណ៍នោះហើយជាមូលហេតុដែលខ្ញុំប្រើរៀងរាល់រសៀលថ្ងៃអាទិត្យដើម្បីរៀបចំផែនការប្រចាំសប្តាហ៍របស់ខ្ញុំ ខ្ញុំចាប់យកសៀវភៅសរសេរនិងប៊ិចដែលខ្ញុំចូលចិត្តដាក់នៅតុបរិភោគអាហារឬនៅក្នុងការិយាល័យនៅផ្ទះរបស់ខ្ញុំហើយសរសេរអ្វីគ្រប់យ៉ាងដែលខ្ញុំត្រូវការដើម្បីបញ្ចប់ក្នុងសប្តាហ៍ បន្ទាប់មកខ្ញុំបំបែកគោលដៅនីមួយៗទៅជាការងារជាក់លាក់ដែលផ្តោតលើពេលវេលា។ ការធ្វើផែនការកម្រិត Macro ធ្វើឱ្យខ្ញុំរក្សាគោលដៅរបស់ខ្ញុំនៅជួរមុខដូច្នេះខ្ញុំអាចបន្តការងារដោយមានគោលបំណងកាន់តែប្រសើរ។
Micro ការរៀបចំផែនការសម្រាប់កិច្ចការជាក់លាក់ក៏សំខាន់ផងដែរព្រោះវារារាំងអ្នកពីការខ្ជះខ្ជាយពេលវេលាលើគម្រោងនិងកិច្ចការដែលបម្រើដល់គោលដៅរបស់អ្នក ។ ឧទាហរណ៍មុនពេលដែលអ្នកចូលទៅក្នុងកិច្ចប្រជុំមួយអ្នកត្រូវសរសេរជាបញ្ជីនៃចំណុចនិយាយនិងគោលដៅដែលអ្នកចង់សម្រេចបាន ទិសដៅនឹងជួយអ្នកផ្តោតអារម្មណ៍លើការសន្សំសំចៃពេលវេលាឬនាទីដែលអ្នកត្រូវការដើម្បីសំរេចកិច្ចការ។
៦ កាត់បន្ថយការរំខាន
ការរំខានទទួលបាននៅក្នុងវិធីនៃផលិតភាពនិងការគ្រប់គ្រងពេលវេលា វានិយាយអំពីការបំបាត់នូវការរំងាប់អារម្មណ៍និងវិធីងាយស្រួលក្នុងការកសាងទំលាប់ល្អនិងយកចិត្តទុកដាក់ទាំងនេះថា“ ការងារពាក់កណ្តាល” ពេលវេលារបស់អ្នកគឺល្អប្រសើរផ្តោតលើការផ្តោតអារម្មណ៍ លុបបំបាត់ការរំងាប់អារម្មណ៍តូចតាចដែលធ្វើឱ្យអ្នកមានលំហូរនិងរក្សាគំនិតរបស់អ្នកឱ្យបានពេញលេញនូវអ្វីដែលត្រូវការការយកចិត្តទុកដាក់របស់អ្នក ។
៧ ជៀសវាងពហុមុខងារ
មិនថាអ្នកកំពុងឆ្លើយតបនឹងអ៊ីម៉ែលនៅពេលអ្នកកំពុងហៅរឺអ្នកកំពុងធ្វើអ្វីផ្សេងៗទៀត អ្នកអាចមានអារម្មណ៍ថាអ្នកកំពុងតែចំណាយពេលច្រើននៅពេលដែលអ្នកកំពុងបំពេញភារកិច្ចច្រើនក្នុងពេលតែមួយ។ ហេតុអ្វីបានជាការធ្វើកិច្ចការច្រើនមុខជាសត្រូវនៃការគ្រប់គ្រងពេលវេលា? យោងទៅតាមអ្នកជំនាញការបិទបើករវាងភារកិច្ចជាច្រើនក្នុងពេលតែមួយពឹងផ្អែកលើថាមពលនៃសកម្មភាពនៃការប្តូរជាជាងភារកិច្ចជាក់ស្តែងនៅនឹងដៃ។
៨ ពិចារណា“ អនាគតអ្នក”
ការសំរេចចិត្តរបស់យើងនៅថ្ងៃនេះមានឥទ្ធិពលទៅលើថ្ងៃស្អែកចាប់ផ្តើមហើយនោះមានការគ្រប់គ្រងពេលវេលា។ អ្នកចំណាយពេលប៉ុន្មាននាទីនិងម៉ោងរបស់អ្នកជះឥទ្ធិពលយូរអង្វែងពីព្រោះវាក៏ធ្វើឱ្យពេលវេលាដែលអ្នកមាននាពេលអនាគតធ្វើអ្វីៗបានរួចរាល់ដែរហើយសំខាន់ដើម្បីសម្រាក ដូច្នេះប្រសិនបើអ្នកកំពុងតស៊ូជាមួយនឹងការគ្រប់គ្រងពេលវេលារបស់អ្នកសូមផ្លាស់ប្តូរការផ្តោតអារម្មណ៍របស់អ្នកទៅអនាគតខ្លួនឯង គិតអំពីអ្វីដែលអ្នកកំពុងធ្វើឥឡូវនេះនឹងជួយឬរារាំងអ្នកនាពេលអនាគតនឹងរឹតបន្តឹងការផ្តោតអារម្មណ៍របស់អ្នកនិងពង្រីកការយល់ដឹងរបស់អ្នកអំពីរការសម្រេចចិត្តរបស់អ្នកនឹងជះឥទ្ធិពលដល់អ្នក អនាគតអ្នកប្រហែលជាចង់អោយអ្នកបង្ហាញពីគន្លឹះដើម្បីគ្រប់គ្រងពេលវេលា។
៩ កុំច្រឡំភាពបន្ទាន់និងសារៈសំខាន់
មានរឿងសំខាន់ៗជាច្រើនដែលត្រូវធ្វើរាល់ថ្ងៃ ប៉ុន្តែវាមិនចាំបាច់មានន័យថារឿងទាំងនោះបន្ទាន់ឬត្រូវការពេលវេលានោះទេ ការប៉ះទង្គិចគ្នាទាំងពីរគឺជាវិធីរហ័សដើម្បីបង្ហូរពេលវេលានិងខកខានពេលវេលាកំណត់ នេះជាបឋម ៖ ធាតុបន្ទាន់នៅក្នុងបញ្ជីការងារត្រូវធ្វើរបស់អ្នកត្រូវការការយកចិត្តទុកដាក់និងសកម្មភាពភ្លាមៗខណៈពេលដែលការងារសំខាន់ៗមានផលវិបាកគួរឱ្យកត់សម្គាល់ជាងនេះទៅទៀត ដើម្បីប្រើពេលវេលាឱ្យបានល្អបំផុតអ្នកត្រូវផ្តោតអារម្មណ៍លើការងារដែលមានភាពបន្ទាន់និងសំខាន់ នៅពេលដែលអ្វីៗទាំងនោះត្រូវបានលុបចេញពីបញ្ជីសូមផ្លាស់ប្តូរការផ្តោតអារម្មណ៍របស់អ្នកទៅនឹងកិច្ចការបន្ទាប់ ។
១០ សម្រាក
វាហាក់ដូចជាមិនល្អដើម្បីបញ្ឈប់ការធ្វើការនៅពេលគោលដៅចុងក្រោយគឺត្រូវសំរេច អ្នកគួរតែរកពេលវេលាសម្រាកអោយបានល្អ ។ ដោយសារសមត្ថភាពផ្លូវចិត្តរបស់មនុស្សម្នាក់ៗខុសគ្នារយៈពេលល្អបំផុតរបស់អ្នកសម្រាប់ការសម្រាកនឹងខុសគ្នាគំនិតនោះគឺថាយើងទាំងអស់គ្នានឹងបាត់បង់ភាពវង្វេងស្មារតីក្រោយពីប្រើខួរក្បាលរបស់យើង អ្នកគួរតែឈប់សម្រាកហើយប្រើវាដើម្បីធ្វើអ្វីដែលមិនទាក់ទងនឹងការងារ វាមិនត្រឹមតែត្រលប់មកវិញជាមួយនឹងទស្សនៈថ្មីលើកិច្ចការដែលនៅនឹងដៃប៉ុណ្ណោះទេប៉ុន្តែអ្នកក៏មានអារម្មណ៍ថាអ្នកមានពេលវេលាច្រើននៅក្នុងថ្ងៃរបស់អ្នកជាងពេលដែលអ្នកចាប់ផ្តើមដែរ។
គំនិតចុងក្រោយ
ការគ្រប់គ្រងពេលវេលាគឺជាជំនាញជីវិតចាំបាច់ប៉ុន្តែមិនមែនគ្រប់គ្នាសុទ្ធតែពូកែនោះទេ ការគ្រប់គ្រងពេលវេលារបស់អ្នកគឺពិបាក ដូច្នេះសូមចាប់ផ្តើមជាមួយនឹងគន្លឹះដ៏មានឥទ្ធិពលទាំង ១០ នេះដើម្បីគ្រប់គ្រងពេលវេលាដែលនឹងជួយអ្នកឱ្យទទួលបានលទ្ធផលដែលអ្នកចង់បាន ។
0 Comments